Klacht indienen
Wilt u een klacht indienen over bijvoorbeeld een televisieprogramma, film, DVD of game?
Vraag stellen
Wilt u een vraag stellen over bijvoorbeeld een televisieprogramma, film, DVD of game?
Procedure
Procedure Spelregels
Klachtenprocedure

Heeft u een mogelijke overtreding van de Kijkwijzer regels geconstateerd? Wijkt de Kijkwijzer classificatie op televisie bijvoorbeeld af van die op onze website? Of is een film of televisieprogramma helemaal niet geclassificeerd? Dan kunt u binnen twee weken nadat u de overtreding constateert een klacht indienen.

U kunt uw klacht hier melden via ons klachtenformulier, maar u kunt dat natuurlijk ook via e-mail of schriftelijk doen.

Indien Kijkwijzer van mening is dat er sprake is van een overtreding van de regels, dan neemt zij contact op met de omroep, film- of dvd-distributeur, met het verzoek de classificatie aan te passen en in geval van televisie de productie op een ander tijdstip uit te zenden. Indien de omroep, film- of dvd-distributeur het verzoek niet binnen drie werkdagen opvolgt of indien u dit wenst, wordt de klacht voorgelegd aan de onafhankelijke Klachtencommissie en kan een boete of andere sanctie volgen.

Kijkwijzer houdt zich niet bezig met de goede smaak of thematiek. Klachten daarover kunt u direct aan de omroep of distributeur richten.

De volledige klachtenprocedure kunt u hier downloaden.



Inhoudsopgave:
ProcedureSpelregels
Kijkwijzer pictogrammen PEGI pictogrammen
meer over Kijkwijzer pictogrammen