Actueel

Actie ‘Zoek de Kijkwijzer Stempel’ met Jetix, Nickelodeon en Z@pp

Hilversum, 28 februari 2007

Kijkwijzer start op zaterdag 10 maart in samenwerking met de jeugdzenders Jetix, Nickelodeon en Z@pp een actie die kinderen attent maakt op de nieuwe kinderwebsite van Kijkwijzer: www.bekijkhetmaar.nu. Van 10 t/m 14 maart gaan kinderen elke dag op zoek naar de Kijkwijzer classificatie (‘stempel’) bij de programma’s op deze televisiezenders. Daarmee kunnen veel mooie prijzen gewonnen worden. De hoofdprijs is een reis naar het echte Harry Potter kasteel in Engeland. Kinderen maken kans op de hoofdprijs door als extra opdracht zelf een classificatie te doen van een speelfilmfragment. 

 

Kijkwijzer lanceerde in december j.l. de website www.bekijkhetmaar.nu speciaal  voor kinderen vanaf 8 jaar. Tot nu toe richtte Kijkwijzer zich alleen op ouders. Met deze website, mede gefinancierd door het Ministerie van Justitie, wordt tegemoet gekomen aan de grote belangstelling van kinderen voor Kijkwijzer. De website wil kinderen meer bewust maken van de risico’s van audiovisueel aanbod. Bekijkhetmaar.nu biedt onder meer antwoorden op de vragen die kinderen over Kijkwijzer hebben. En actuele classificaties van nieuwe bioscoopfilms waar kinderen naar kijken. Ook kunnen kinderen op de website zelf een – vereenvoudigde – classificatie uitvoeren van een filmfragment.

 

Naast Jetix, Nickelodeon en Z@pp wordt de ‘Zoek de Kijkwijzer Stempel’-actie ondersteund door de NVGD, NVDO, Warner Bros, Independent Films, Universal Pictures  en het Ministerie van Justitie.

 

 
terug naar nieuwsoverzicht