De verwende chaoot Annabel krijgt het voor elkaar om in één nacht ongeveer alles kwijt te raken wat ze heeft: haar erfenis, haar huis en haar relatie. En dat op haar verjaardag! Tot overmaat van ramp eindigt de avond in de cel. Als de kruitdampen zijn opgetrokken, beseft Annabel dat ze aan de slag moet. Alleen jezelf veranderen ... dat doe je niet zomaar. En Annabel blijkt er ook nog eens bijzonder weinig talent voor te hebben. De problemen stapelen zich op en uiteindelijk raakt Annabel totaal verstrikt in de ene na de andere onhandige leugen, de keuze tussen twee mannen en zelfs twee identiteiten.
De film bevat beelden van (mild) geweld. Het gaat dan om fysiek geweld (slaan, schoppen), schieten of geweld met wapens. Het geweld is niet expliciet in beeld gebracht, niet intens en heeft weinig gevolgen. Geweldsbeelden kunnen jonge kinderen druk maken (ze gaan het naspelen), of agressief.
De film bevat (be)dreiging met geweld. Dit kan zorgen voor een angstwekkende sfeer waar jonge kinderen bang van kunnen worden.
Dubbel Zes bevat een combinatie van seksuele handelingen en harddrugs of overmatig drugs- of alcoholgebruik. Door het zien van dit soort beelden kunnen jongeren dit gedrag als normaal of zelfs positief gaan zien. Met name jonge tieners zijn erg beïnvloedbaar wanneer het gaat om beelden van risicovol gedrag.
Er komt grof taalgebruik voor in de film. Dit kunnen grove woorden zijn, schuttingtaal, schelden of vloeken. Kinderen kunnen hier een voorbeeld aan nemen en het nadoen of overnemen.
De film bevat ook seksueel taalgebruik. Dit kunnen woordgrappen, seksuele toespelingen of expliciete bewoordingen zijn.
De film bevat een combinatie van seksuele handelingen en harddrugs of overmatig drugs- of alcoholgebruik. Door het zien van dit soort beelden kunnen jongeren dit gedrag als normaal of zelfs positief gaan zien. Met name jonge tieners zijn erg beïnvloedbaar wanneer het gaat om beelden van risicovol gedrag.




Dubbel Zes
De verwende chaoot Annabel krijgt het voor elkaar om in één nacht ongeveer alles kwijt te raken wat ze heeft: haar erfenis, haar huis en haar relatie. En dat op haar verjaardag! Tot overmaat van ramp eindigt de avond in de cel. Als de kruitdampen zijn opgetrokken, beseft Annabel dat ze aan de slag moet. Alleen jezelf veranderen ... dat doe je niet zomaar. En Annabel blijkt er ook nog eens bijzonder weinig talent voor te hebben. De problemen stapelen zich op en uiteindelijk raakt Annabel totaal verstrikt in de ene na de andere onhandige leugen, de keuze tussen twee mannen en zelfs twee identiteiten.