Actueel

Kijkwijzer start voorjaar 2006 met nieuwe voorlichtingscampagnes

Hilversum, 23 januari 2006

In januari 2006 is een nieuwe campagne gestart die meer begrip bij ouders teweeg wil brengen over de juiste betekenis van Kijkwijzer, namelijk als een advies over schadelijkheid. De campagne bestaat uit een tv-spot die vanaf januari door de landelijke tv-zenders wordt uitgezonden, en een nieuwe folder voor het publiek van de bioscopen, videotheken en retailers[1]. Daarnaast wordt de campagne in de loop van het jaar ondersteund met advertenties in kranten en omroepbladen. De tv-spot is vanaf deze week te zien op de Kijkwijzerwebsite.

 

In januari start ook een speciale voorlichtingscampagne gericht op Turkse en Marokkaanse ouders. Voor deze campagne zijn een folder en een poster ontwikkeld die deze ouders wijzen op de risico’s die hun kinderen kunnen lopen bij de consumptie van audiovisuele media. De folders en posters worden in de komende maanden verspreid in consultatiebureaus en verloskundigencentra in de grote steden. De poster en folder kunnen worden gedownload via de Kijkwijzer website (onder Downloads) en de nieuwe televisiespot staat vermeld op de Homepage van deze site. Ook kunt u ze bekijken door te klikken op onderstaande links:

Bekijk de nieuwe folder


Bekijk de nieuwe folder in Turks / Arabisch 

Bekijk de nieuwe televisiespot 

Mocht u graag een folder toegestuurd krijgen dan kunt u contact opnemen met het secretariaat van het NICAM, via e-mail (info@nicam.cc) of telefoon (035-6460860). 


[1] Het concept van de tv-spot is ontwikkeld door Shamrock, de vaste ontwerper van

 Kijkwijzer, Paul Verstraeten Communicatie in samenwerking met het NICAM; de

 productie is uitgevoerd door Comic House.

 

 
terug naar nieuwsoverzicht